LODA MOBİLYA YÖNETİM KURULU BAŞKANI DAVUT KARAÇAK İLE SÖYLEŞİ

"Loda'nın Her Kesimden Tüketicinin Kendisini ifade Etmek İçin Kullanmak isteyeceği Bir"Dil"Olmasını Önemsiyoruz" Loda Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Davut Karaçak ile yaptığımız söyleşiyi sizlere aktarıyoruz. Sn. Davut Karaçak, bize kendinizi tanıtır mısınız? 1978 Kars doğumlu evli ve iki çocuk babasıyım. Hem Loda hem de Tech Design'da görev yapmaktayım. Ayrıca iso ve Mobsad gibi çeşitli kuruluşlarda da yöneticilik yapmaktayım. Loda Mobilya'nın gelişim süreci ve pazardaki bugünkü konumu nedir? 2000 yılından bu yana 17 yıldır mobilya sektöründe faaliyet göstermekte olan Tech Desing'in iştiraki Loda Mobilya olarak, ilk şubemizi 2013 yılında İstanbul Modoko'da açtık. Istanbul'da; Modoko, Masko ve Bostancı'da showroomlarımız bulunuyor. Geçtiğimiz yıl Mart ayında Bursa'da yeni mağazamızı da hizmete açtık. Yurt dışındaki ilk mağazamızı ise Azerbaycan'ın başkenti Bakü'de 2015 yılında açtık. 2017 ise Belarus ve Filistin'e mağazalar açarak şube sayımızı 9'a çıkarttık. 2000 yılında Istanbul'da Tech Design oluşumuyla adım attığımız sektörde, 16 yıldır aynı heyecan ve motivasyon ile faaliyet gösteriyoruz. Uzun yıllar, Tech Design bünyesinde avangart ve klasik mobilya tarzında yatak odaları, yemek odaları, Tv üniteleri ve mobilya aksesuarları ürettik. ihracat ağı ile sektörün önde gelen firması durumundaki Tech Design ile aynı zamanda iç pazarın ciddi bir kısmına ulaşarak geldiğimiz noktada bugün, tüm bilgi ve birikimimizi kullanarak ortaya çıkardığımız Loda ile ulusal bir marka yaratma yolunda ilerliyoruz. Ürün gruplarınız ve özellikleri hakkında bilgi alabilir miyiz? Yemek odası, yatak odası, berjer, kanepe, Tv ünitesi, aydınlatmalar ve ev dekorasyonunda tamamlatıcıyı modeller Loda'nın ürün grupları arasında yer alıyor. Koleksiyonlarımızda ise genellikle; vintage, retro kumaşlar ile deri ağırlıklı döşeme ürünler kullanıyoruz. Ayrıca mobilyalarımızda masif ahşabı, cevizi sıkça görebilirsiniz. Natürel cilalar ve doğal renkleri kullandığımız bu mobilyalarla, yaşam alanlarında rüstik bir etki yaratıyoruz. Sayısı yüzlerce olan ürün çeşitliliğimiz ile tüketicilerimize ulaşıyoruz. Tasarımlarınızda hangi kriterleri dikkate alıyorsunuz? 2017 koleksiyonunuzda öne çıkanlar? Loda'nın tasarım çizgisi de İskandinav ve loft stil anlayışını yansıtırken, ürün gamında yaşam alanlarının tüm bölümleri için mobilya bulmak mümkün olabiliyor. Minimalist ve modern çizgisi ile kendi kulvarının lider markaları arasında dikkat çeken konseptinin en önemli yanı özgün olmasından kaynaklanıyor. Loda'nın her kesimden tüketicinin kendisini ifade etmek için kullanmak isteyeceği bir "dil" olmasını önemsiyoruz. Bu bizi hedef anlamında kaliteli ve ulaşılabilir marka haline getirmenin ötesinde, aynı zamanda bir tarzın öncüsü de yapıyor. Minimalist ve modern çizgisi ile kendi kulvarının lider markaları arasında dikkat çeken konseptimizin en önemli yanı özgün olmasından kaynaklanıyor. Bu nedenle tüm mağazalarımızda "Loda tasarım konseptini" oluşturuyor ve bu konsep-timizi kullanıcılarımızın beğenisine sunuyoruz. New York, Londra, Paris ve Stockholm gibi loft mimarisinin ön plana çıktığı şehirlere artık Istanbul'da rakip olmaya başladı! Basit, modern ve kullanışlı yaşam alanlarıyla loft daireler, son dönemde lüks daire seçiminde trend olarak göze çarpıyor. Bu dairelerin dekorasyonunda ise özgür bir anlayış hakim. Bu stilde maskülen bir yapı elde etmek için yapılması gereken ise; vintage retro kumaşlara ve deri ağırlıklı döşemelere yer vermek... Loda'nın tasarım çizgisi de Iskandinav ve loft stil anlayışını yansıtırken, ürün gamımızda yaşam alanlarının tüm bö-lümleri için mobilya bulmak mümkün olabiliyor. Ürünlerinizin hedef kitlesinden bahseder misiniz? Hedef kitlemiz; genel olarak şehirli ve modern; evini yenilemek isteyen ya da yeni evlenecek olanlar ile A Plus ve A-B tüketici grubunda yer alan; tasarım mobilya tercih eden tüketicilerimizdir. Kalite politikanız nedir? Değişen trendleri ve tasarım çizgilerini ürünlerimize yansıtıyoruz. Kumaş renk ve deseninden, kullanılan malzemeye, cila renginden en küçük detaya kadar her konuda titiz bir çalışma yürüterek kurguladığımız üretim sürecinin her aşamasını önemsiyoruz. Üretimin tüm proseslerini takip ediyor, üretimin her aşamasında kalite kontrolü yapıyoruz. Sektördeki 16 yıllık deneyimimizden şunu öğrendik. Tüketici bir mobilyadan sadece fonksiyonları ile sınırlı bir beklenti içinde değil, aynı zamanda yaşam biçimini, dünya görüşünü yansıtmak için bir araç olarak gördüğü mobilya, aslında kendisini ifade etmek için kullandığı bir iletişim aracı. Bu anlamda Loda, modern çizgilerden olu-şan, ahşabından kumaşına her detayı ile bir tasarım ürünü olma özelliği taşıyan, özgür, enerjik ve 1. sınıf malzemeyi bir tasarıma dönüştürerek evinize anlam katan nitelikte ürünler sunuyor. Kullandığımız malzemenin kalitesinden dokuların, renklerin ve çizgilerinin seçimine kadar bu prensibi dikkate alıyor, tüketicinin sahip olduğu için kendini mutlu hissedeceği ürünler tasarlıyoruz. Loda'nın yeni yatırımlarını ve mağazacılıktaki yeni hedeflerini anlatır mısınız? Loda Mobilya olarak yurt içi ve yurt dışı olmak üzere önümüzde ki 3 yılda 5 ila 10 arası mağaza açmayı planlıyoruz. Yurt dışında önem verdiğimiz pazar olarak Avrupa bitince sırada bunu Afrika ve Ortadoğu takip ediyor. Son olarak Ortadoğu'nun önemli pazarı Filistin'de 2 mağaza açtık. Franchising konusu en önemli gündem konularımızdan birisi. Franchising konusunda ciddi bir taleple karşı karşıyayız. Ancak bu konuda çok titiz çalışıyoruz. Yalnızca yurt içinde değil yurt dışında da franchising görüşmelerimiz devam ediyor. Yurt dışındaki en önemli çalışmamız fuarlardır. Fuarlarda yaptığımız görüşmelerin devamında sıkı bir takiple siparişe ve uzun vadeli çalışmaya dönüştürmekteyiz. Yurt içi % 65 yurt dışı 0/0 35 olarak devam etmekte ihracattaki payımızı artırmaya devam ediyoruz. 2017 yılsonu hedefleriniz neler? 2017 yılı için ise şunları söyleyebilirim. Ekonomik olarak ülkede bir kriz durumu olmadığı sürece hem üretimde hem de satışta ciro hedefimize ulaşa-cağımıza inanıyoruz. Şu anki göstergeler geçen yıldan daha iyi bir konumda olduğumuzu gösteriyor. Yıl sonuna kadar % 25'lik bir büyümenin üzerine çıkmayı hedefliyoruz. Mobilya'da yeni trendler, sezonda öne çıkan renkler, stiller nelerdir? Özellikle mobilya ve dekorasyonda ortaya çıkan ve döneme göre değişen renk skalaları, desenler, birbirinden farklı formdaki tasarımlar, bireylerin bu ihtiyacını adeta körüklüyor. Bu sene ahşap, ayna ve döşemeler başrol oyuncusu olarak konumlanıyor. Sarı, yeşil, turuncu gibi sıcak ve canlı renkler ön planda. Basit, modern ve kullanışlı yaşam alanlarıyla loft daireler, ülkemizde son dönemde lüks daire seçiminde trend olmaya başladı. Genelde endüstriyel alanların, garaj veya hangarların yaşam alanına dönüştürülmesiyle ortaya çıkan loft daireler, talep arttıkça lüks projelere dahil edilmeye başlandı. Genellikle çatı katlarında bulunan bu alanlar, minimum duvar kullanımı, gün ışığının mümkün olduğunca kullanılır olması ve asma katlarıyla ön plana çıkıyor. Geniş alana sahip loft dairelerin dekorasyonunda ahşap mobilyalar ön plana çıkıyor. New York, Londra, Paris ve Stockholm loft mimarisinde öne çıkan şehirler. Özellikle tarihi ve kalabalık şehirlerde loft, mimari açıdan Avrupa'da ön planda. Ülkemizde de son dönemde loft daireler yaygınlaşmaya başladı. Bu dairelerin dekorasyonunda ise özgür bir anlayış hakim. Loft ev dekorasyonu için seçilen eşyaların endüstriyel ahşap karışımı mobilyalar olabileceğini unutmayın, mekânınıza hoş bir hava katacaktır. Mobilya Sanayi İş Adamları Derneği Başkan Yardımcısı olarak, Türkiye mobilya sektörünü değerlendirir misiniz? Sektörün geleceği ile ilgili beklentileriniz ve düşünceleriniz nelerdir? Bölgemizdeki tüm olumsuz gelişme-lere rağmen büyük bir başarı gösteren mobilya sektörü ihracat rakamlarına göre Avrupa'da 5, dünyada da 13'üncü sırada yer alıyor. Son 10 yılda dış ticaret açığı vermeyen sektörlerin başında gelen mobilya sektöründe hedef; 2023'te 10 milyar dolar ihracatı yakalamak ve gelecek 5 yıl içerisinde Avrupa'da 3, dünyada ise ilk 10 ihracatçı ülke içinde yer almak:' diye belirtiyor. Sektörün son dönemde öne çıkan bir başka gücü ise tasarım oldu. Son verilere göre büyük çoğunluğu KOBI'lerden oluşan mobilya sektörü ta-sarım ve patent başvurularında Avrupa'nın ilk 5 ülkesi arasına girmeyi başardı. Sektör bu alanda en fazla baş-vuruda bulunan Italya'ya bile mobilya satmayı başardı. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz. Laminart Ağustos 2017
YURT İÇİ VE YURT DIŞI MAĞAZALARIMIZA ULAŞIN LODA MAĞAZALARI