LODA, YURT İÇİ VE YURT DIŞINDA YENİ SHOWROOM'LAR AÇMAYI HEDEFLİYOR

Mobilya seköründe salondan yemek ve yatak odasına kadar uzanan geniş yelpazede üretim yapan Loda, ürünlerini başta Ortadoğu ülkeleri olmak üzere Azerbaycan ve Gürcistan dahil 10 ülkeye ihracat yapıyor. Üretim ve lojistik alt yapılarını güçlendirerek kapasitelerini üç katına çıkarmak için gerekli olan yer ve mobil yatırım planlarının bulunduğunu kaydeden Loda Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Davut Karaçak, "Özellikle ek üretim tesisleri ve yeni showroom'lar hem iç hem de dış pazarda yeni satış noktaları açmayı hedefliyoruz. Son olarak Filistin'de Ramallah ve Nablus'da iki ayrı bayimizi açtık. Sıradaki hedefimiz ise İsrail pazarı. Bu anlamda bölgede elimizi güçlendirmek istiyoruz" dedi.

Franchisingin başlıca gündem maddelerini oluşturduğunu dile getiren Davut Karaçak, bu konuda kayda değer bir taleple karşı karşıya olduklarını aktardı. Yalnızca yurt içinden değil yurt dışından da franchising görüşmelerinin devam ettiğini bildiren Karaçak, Avrupa'da başta Hollanda ve Fransa'yla mağaza görüşmelerini olumlu sonuçlandığını kaydetti. Ayrıca Moskova ve Tümen'de de mağazalarının açılacağını bilgisini veren Karaçak, şöyle devam etti: ?Bunun dışında mağazalarımızın bulunduğu Gürcistan ve Azerbaycan'da ihracat yapıyoruz. Ihracat yaptığımız ülkeler arasında Suudi Arabistan, Katar, Dubai, Irak, Ürdün ve İsrail gibi Ortadoğu ülkeleri bulunuyor. Orta vadede üretimin yüzde 60'ını ihracata yüzde 40'ını ise yurtiçine vermek istiyoruz. Yurtdışında katıldığımız fuarlarda yaptığımız görüşmelerin devamında sıkı bir takiple siparişe ve uzun vadeli çalışmaya dönüştürüyoruz." Yeni pazarlar ve mağazalar ile üretim kapasitelerini ve çalışan sayısını son bir yılda yüzde 25 artırdıklarını dile getiren Davut Karaçak, 2016 yılı için belirlenen hedeflerinin ekonomik şartlar da dikkate alındığında kendileri açısından verimli geçtiğini ifade etti. 2017 yılında üretim ve satış hedeflerinin yüzde 20 olarak belirlediklerini duyuran Karaçak, şunları kaydetti: "2017 yılı hedefımize üçüncü çeyrek itibarıyla ulaştık. Ekonomik olarak ülkede bir kriz durumu olmadığı sürece hem üretimde hem de satışta ciro hedefimize ulaşacağımıza inanıyoruz. Şu anki göstergeler geçen yıldan daha iyi bir konumda olduğumuzu gösteriyor. Öte yandan tasarım bizim için vazgeçilmez bir unsur olarak yer alıyor. Bu konuda yerli ve Italyan tasarımcılardan oluşan bir ekibimiz bulunuyor. Ar-Ge çalışmalarına da cirodan yüzde 3 oranında bir pay ayırıyoruz.?

YURT İÇİ VE YURT DIŞI MAĞAZALARIMIZA ULAŞIN LODA MAĞAZALARI