Loda Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Davut Karaçak, ilk mağazalarını 2013'te İstanbul Modoko'da açtıklarını söyleyerek, "İstanbul'da; Modoko, Maska ve Bostancı'da showroom'larımız bulunuyor. Geçtiğimiz Mart ayında Bursa mağazamızı da hizmete açtık. Şubeleşme faaliyetlerimizi sürdürmeye devam ederek yıl sonuna kadar 5 yeni şube açmayı hedefliyoruz" dedi.
"FRANCHISE VERMEK MARKAYA YATIRIM DEMEK"
Franchise vermenin aynı zamanda markaya yatırım yapmak anlamına geldiğine değinen Karaçak, "Böylece yatırımcılardan kazanılan sermaye ile yeni işleri geliştirmek üzerine fayda sağlanırken aynı zamanda markaya yatırım yapmış oluyoruz. Titizlikle seçilen franchise'lar firmanın imajına olumlu katkıda bulunduğu gibi kazancınıda artırıyor. Bir firmanın pazar payını genişletmesi oldukça maliyetli. Kendi sektöründe başarılı olmuş ve tanınmış markaların pazar paylarını artırmak için küçük ya da büyük ölçekli yatırımcılara franchising vermesi gerektiğini düşünüyoruz. Loda Mobilya olarak franchising veriyoruz ve bu konuda ciddi yatırımlar yapıyoruz. Düşük bir maliyetle kazançlı bir geleceğin ortağı olmak isteyen yatırımcılara da kapımızı sonuna kadar açıyoruz'' diye konuştu.
Karaçak, "Mağazada konum, büyüklük ve dekorasyon ile ilgili belirlediğimiz Loda standartlarını koruyoruz. Etkili bir satış için en doğru lokasyonun belirlenmesinin ardından en az 800 metrekare, optimum 1200 metrekare, en çok 2000 metrekare olmasına dikkat ediyoruz. Ortalama 400 - 600 bin TL ara lığında işletme sermayesi gerekiyor. Loda bayileri, ortalama bir yıl gibi kısa bir sürede yatırımın karşılığını alıyor' şeklinde konuştu.